Entrades populars

dilluns, 4 d’abril del 2011

Comencem a caminar...

Ara per ara no tinc gaire idea de com va això dels blocs, però de ben segur que n'aniré aprenent i, poc a poc, aquest racó anirà creixent, de la mateixa manera que va creixent, encara ara amb 53 anys, la meva afició per la música, per totes les músiques...tot té un inici, com aquest bloc.
La meva afició es va iniciar un dia de primavera de 1970, amb 12 anys, quan vaig anar a fer els deures a casa d'un company de classe i, aprofitant l'absència de les seves germanes grans, vam començar a posar els discos que vam trobar en un d'aquells vells aparells mono de la marca "Dual"...per allà van desfilar Simon & Garfunkel, els Beatles, The Mama's & The Papa's...però a mi em va cridar especialment l'atenció un disc que acabava de sortir..."Yellow river", de Christie.
Em va agradar tant que cada cop que anava a casa d'en Benet, el meu amic, li demanava d'escoltar-lo i, finalment, sense tenir jo encara tocadiscos a casa, me'l vaig comprar...

9 comentaris:

nmartinezsam ha dit...

Hola Xavi, la majoria de nosaltres ( els que ja tenim una certa edad) ens vàrem iniciar a la música d'una manera més o menys semblant a la teva. Jo era de les afortunades que tenia germans més grans i com et pots imaginar al menjador de casa, feiem els nostres "guateques" els dissabtes a la tarda quan els pares sortien a passejar escoltant la música dels binils dels meus germans grans. El ventall era com et pots imaginar bastant limitadet.. títols com "buscando en el baul de los recuerdos", "wendolin" et dóna alguna idea...
Núria Martínez

Unknown ha dit...

Felicitats Xavier! Veig que ja t'has decidit...i ara cal que el camí sigui llarg i profitós!
Et deixo una petita perla (al meu entendre) d'aquells 70's

http://www.youtube.com/watch?v=f7UHd7NVegE

Xavi Fàbrega ha dit...

Boníssim Francesc...! no sé si ho sabies però sóc molt fan del Tom Waits, i aquesta, com molt bé dius, és una de les seves moltes perles...

Núria...i tant que me'n recordo d'aquestes cançons que dius i encara, de tant en tant, les poso al tocata...

Gemma ha dit...

Hola Xavi,
Sóc companya de feina i amiga de la Núria.
La música per a mi és bàsica en la meva vida. Vaig creixer a ritme de beatles i ballant el tuist.
He estat molt de temps sense poder-la disfrutar fins al punt de perdre'm.
M'agrada recordar i disfrutar bells/vells temes igualment descobrir-ne de nous. M'encantarà seguir aquest blog pel qual t'encoratjo a fer camí.
M'agradaria afegir alguna debilitat musical meva, però em temo que no podrà ser, per no saber com fer-ho.
Ànim i endavant.

Xavi Fàbrega ha dit...

Hola Gemma...caram, tens l'honor de ser la meva primera seguidora...!
També per a mi és bàsica la música en la meva vida...tinc tendència a relacionar records, vivències amb cançons, ja sigui per la coincidència en el temps o per la lletra de la cançó. Jo també em vaig perdre una mica a finals dels 80 i els 90...altra feina tenia, va néixer la meva filla i aquella era la prioritat...després, com veus, m'hi he tornat a enganxar.
Descobriràs nous artistes que t'encantaran, això t'ho puc assegurar...Encara que no ho sembli, en aquests moments s'està fent música boníssima...el problema és que no la coneixem perquè a la ràdio sempre ens "matxaquen" lo mateix, gairebé sempre mancat d'una mínima qualitat. Es tracta de buscar i trobar, i m'agradaria pensar que puc ajudar-te en aquest sentit.
Encara no acabo de dominar aquest tema dels blocs...m'encantaria poder canviar el disseny de la pàgina i que els vídeos es puguin veure com al Facebook, en un requadre, sense necessitat de l'enllaç...però poc a poc ens n'anirem sortint...
Ah...! les teves debilitat només has de dir quines són i les comentarem, només faltaria!
Gràcies pel teu suport!

Unknown ha dit...

Hola Xavier,

Veig que t'has animat a tirar endavant amb el teu bloc gràcies als comentaris dels companys, jo també t'animo a que comtinuis amb aquesta afició, que com totes només li cal d'una mica de temps i carinyo i ja veuràs que et dona moltes alegries. Jo com la majoria dels companys ( em sembla que som tots o gairebé tots de la mateixa "quinta") les responsabilitats familiars m'han mantingud allunyada del món musical, però de tant en tant escolto la música dels meus fills i hi ha un grup que em va cridar l'atenció i us el comento per si hi ha algú que ja el coneix o be si el voleu conèixer, ja em direu:
és Evanescence.

Carme Rius

DDAAMM ha dit...

Enhorabona, Francesc !
Pinta molt bé. Llàstima que no puc veure cap dels videos que proposes, tampoc el del Francesc que, pel que dius, deu ser del Tom Waits, un dels meus favorits; també quan treballa amb el Jim Jarmusch per fer pel·lícules.
T'envio un video que m'ha agradat molt. És de música clàssica sorprenent.
http://www2.choralnet.org/268945.html
Espero que el puguis veure.
Pilar (però no la Cleopatra)

Xavi Fàbrega ha dit...

Ei Pilar, benvinguda a bord!
Us volia comentar, tant a tu, com a la Gemma i al Francesc, que si en comptes de posar l'enllaç tal qual, aneu al vídeo de Youtube que voleu penjar, cliqueu al botonet que diu "insereix", agafeu aquest llarg codi que surt i feu enganxar...es possible que es vegi el vídeo directament...podeu fer la prova, a mi em va funcionar. Si no, és igual, cap problema, quan plegui de la feina, aquesta tarda els penjo i els disfrutem entre tots...

Unknown ha dit...

Bona nit, Xavier!
Ja havíem comentat alguna cosa de música mitjançant els missatges, però m'agrada molt fer-ho al teu blog... que em sembla serà una mica de tots.

Voldria aportar una mica de la música que m'agrada, aquesta barreja és "brutal": piano de Chucho Valdés, veu de Concha Buika -guineana nascuda a Mallorca- i lletra de Chavela Vargas. El video que he trobat espero que et facin venir ganes d'acostar-te al flamenc, ja que la Concha Buika canta també flamenc. Estem acostumats a veure dones de pell negra cantant soul i jazz... i això que cantin en flamenc sembla estrany, oi ? Aquí, EL ÚLTIMO TRAGO

http://youtu.be/Q21DNKE8pu8